Kde všude se můžete potkat s hydraulikou?

Jedno z nejběžnějších využití jsou brzdy v autě. Princip je takový, že vy pomocí pedálu stlačujete kapalinu v hadičce, a tím se vytvoří tlak v brzdných válečcích, které se roztáhnou a přitlačí brzdové čelisti.
Ano, spousta dětí nesnáší zubaře. Ovšem utrpení je trošku menší, když vás paní zubařka „povozí“ na zubařském křesle. I zde jsou využity zákony hydrauliky. Protože působí zubní lékař na malou plochu silou, vyvolá tím tlak v kapalině na větší ploše ještě větší sílu a tak křeslo vyjede nahoru.
Hydraulické zařízení se využívá i při zvedání aut či ve speciálních lisech.

Víte co je elektromotor?

Je to elektrický stroj, který se mění elektrickou energii na mechanickou práci.

Ve většině případů jde o točivý stroj. Na opačném principu elektromotoru, tedy přeměně mechanické práce na elektrickou energii funguje například generátor, alternátor nebo dynamo.

A jaký je princip elektromotoru?

Elektromotory fungují na principu využití silových účinků magnetického pole. Laicky lze tento princip vysvětlit tak, že dochází k využití vzájemného přitahování a odpuzování elektromagnetů nebo přitahování elektromagnetů a železa.
Polaritu a sílu elektromagnetu lze řídit velikostí elektrického proudu, který do něj vtéká.

Elektromotor má tři způsoby fungování neboli režimy:
motorický, generátorický a režim brzdy

Typy elektromotoru

Třífázový asynchronní stroj ASM je nejrozšířenějším a nejběžnějším typem elektromotoru. Stator nese třífázové vinutí tj. tři stejné cívky vzájemně pootočené o 120° elektrických. Zvláštním případem je jednofázový asynchronní stroj, který má dvě různé cívky vzájemně pootočené o 90° elektrických (hlavní a pomocné vinutí).
Třífázový asynchronní stroj ASM kroužkový. Vinutí rotoru je tvořeno vinutými cívkami, vyvedenými na tři kroužky. Ke kroužkům je přes kartáče připojen obvod regulace proudu rotoru (většinou rezistory). Velké motory jsou vybaveny zkratovačem kroužků s odklápěčem kartáčů. Regulací proudu rotoru (zařazením rezistoru do obvodu rotoru) je možno regulovat posunutí pracovní charakteristiky motoru a skluz. Tím je možno omezit zapínací a rozběhový proud motoru a záběrový moment zvětšit na velikost momentu zvratu. V Brně můžete najít několik firem, které prodávají elektromotory. Avšak jedině firma AZ elektromotory Brno udělá nabídku přesně na míru a to online. K tomu všemu špičkovou diagnostiku!

Jaký je princip TIG svařování?

TIG – anglická zkratka metody svařování, která se dostává do povědomí nejen profesionálních svářečů, ale i amatérů. Pod touto mezinárodní zkratkou se skrývá sváření elektrickým obloukem pomocí netavící se elektrody a ochranné atmosféry inertního plynu. TIG svařování nachází v současné době stále širší uplatnění.
Při tomto typu svařování dochází k hoření elektrického oblouku mezi netavící se elektrodou a svařovaným materiálem. Základním prvkem je wolframová elektroda, která se upíná pomocí kleštiny v hlavici TIG hořáku. Přes kleštinu se do elektrody dostává také svařovací proud. V neposlední řadě hořák disponuje také hubicí, jíž proudí ven plyn, který se produkuje v místě svařování.

Zásady správného skladování palet

Skladování palet není tak jednostranná záležitost, jak se na první pohled může zdát. Zde je několik důležitých bodů:
- Zafóliované výrobky na paletách je vždy nutné skladovat na rovném, nerozbídavém a odvodnném podkladu, nejlépe na
betonové, asfaltové i jinak zpevnné ploše.
- Palety s ostatním zbožím musejí být na sob stohovány pesn ve svislici, aby nedocházelo k lokálnímu petížení výrobk
na rozích palet.
- Na shora zasnžené nebo namrzlé palety nesmí být ukládány další (i když není dosaženo maximáln povoleného potu
palet na sob), nebo hrozí jejich sklouznutí po fólii spodní palety.
- Na poškozené palety s výrobky se nesmí stohovat další palety – hrozí naklonní a zícení.